Peygamberimiz (asv) kızına, ey Fâtıma, seni ben bile kurtaramam, dediği halde, bazı hadislerde şefaatten bahsedilmesi nasıl açıklanabilir?

Hz. Peygamber (asv)'in şefaatinin varlığı pek çok sahih hadislerde geçmektedir. Örneğin bir hadiste “Benim şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenler içindir.” buyurmuştur. (bk. Ebu Davud, Sünnet, 23; Tirmizî, Kıyame, 11).

“Ey Resulullah’ın kızı Fatıma! Sen de kendini Allah’tan satın almaya çalış; zira senin için de bir şey yapamam.”

manasındaki hadis için bk. Buharî, Vesâyâ 11; Tefsir (26) 2; Müslim, İman 348-352.

Şefaat hadisleri, İslam ümmetini ümitsizlikten kurtaran ve hakikaten tahakkuk edecek bir gerçeğin ifadesidir. İslam ümmeti bu konuda ittifak halindedir. Sadece peygamberlerin değil, alimlerin, velilerin, şehitlerin de şefaatlerinin olacağına dair sahih hadis rivayetleri vardır.

Kendi akrabasına, halasına, kızı Fatıma, eşi Aişe’ye hitaben söylediği buna benzer ifadelerin hikmeti ise;
Allah’a karşı bir hüsnü edebin ifadesi olduğu gibi, şımarıklığı önlemek, bazı veli makamındaki yakınlarına güvenenlere ders vermek, kendini şefaat makamında gören ve sağa-sola şefaat dağıtan bazı saf-dil kimselerin bu yanlışlarına gönderme yapmak, son sözün Allah’a ait olduğuna işaret etmek, başkalarına güvenerek ibadette gevşeklik yapmanın sakıncasına dikkat çekmek gibi hakikatleri ders vermeye yöneliktir, diye düşünüyoruz.

Yorumlar


Allah razı olsun çok güzel

Allah razı olsun çok güzel açıklamışsınız, az, öz, net...

efendimizin içeri girdiğinde

efendimizin içeri girdiğinde ayağa kalktığı, çok sevdiğinden ellerini öperek babasının annesi dediği, kızım fatıma cennet hurilerinden bir huridir dediği ahzap 33 ile de her türlü günah kirlerinden arındırıldığı kızına kızım namazlarını kıl seni ben bile kurtaramam diyecek öylemi bu söz ayete ters fatıma annemizin yaşantısına ters. efendimizin hassasiyetine ters.efendimiz böyle bir sözü söylemekten haya eder. 1400 yıldır peygamber ailesini itibarsızlaştırma algısı devam ediyor.vesselam.

Elbete ona söylemesi çok

Elbete ona söylemesi çok mantıklı. Herhangi bir sahabeye veya başkasına demesinin etkisi ile bahsettigin gibi biri olan kuzına söylemsinin etkisi çok farklı. Burdan Bakın kızım dahi boyle iken yargılanacak ve ben dahi yarfım edemeyeceğim. Diğer bir kişi olsa bu büyük etki yok olursözdeki. Arga tabiri şu herkez ayağını denk alsın Büyük mahkemede yardım yok kim olursa olsun.l

Selamünaleyküm Kardeşim, bir

Selamünaleyküm Kardeşim, bir şeyleri bir yerlere yazarken bin kere düşünmek, iyi ölçüp biçmek gerek bu zamanda parmağının dokunduğu her harfin her bilginin nerelere ulaşabileceğini, bu yazdıklarının size ahir zamanda şehadet edeceğini de iyi bilmek gerek.Evet Efendimiz Fatımasını ,ciğerparesini çok seviyordu. zaten sevdiği için söylüyordu bu sözünü ve ikazını. Etim kemiğim,canım,ciğerim dediği için, Kafirler, efendimiz namaz kılarken secdedeyken üzerine deve işkembesini koyduklarında üzerine kapanan ağlayarak üzerinden alan, ALLAH'ın elçisine bunu yapmamaları için kendini ortaya atan kızının ALLAH katındaki makamı tüm inanan müminlerin malumudur. Şüphesiz ki ALLAH en doğrusunu bilir. Ancak bu sizin Peygamber ve ailesini itibarsızlaştırma çabası demek değil, Çok açık ayetleri de inkar edemeyiz. " O gün çağırın ALLAH tan başka şefatçilerinizi ..." diyen ilahi vahiyleri unutmamak gerek. durumu iyi irdelemek iyi süzmek çok iyi tefekkür etmek gerek.Burada bahsedilen hadisi şerifte, Efendimiz bugünlere işaret ederek.birilerinin eteğine yapışarak,birilerinin yüzü suyu hürmetine diyerek kolayca cennet yok demek için. Örnek olsun diye söylemiştir. Bak kızım sakın ha babam peygamber diye güvenme, Çünkü şeytan genelde böyle aldatır. nefiste öyle. Yoksaa iyi bende peygamber amcasıyım diyo ebu talip,ebu lehep, Bizim peygamberimiz Çok merhametli, Şefati de bol amcasının cehenneme girmesini ister mi, ona da mı şefaat edecek o halde , i ş buralara kadar gelir, Bu Kuran'ın vahyin ,imanın ,islamın tüm yasalarına aykırı, bu işin sonu insanı imandan çıkarmaya kadar gider. ALLAH korusun. ne kadar biliyosun, yazıyosun,ilminiz nedir bilmem ama, ALLAH imandan ayırmasın. dediğine göre her peygamber kavmine şefaat edecek, İsa As. kavmini kurtaracak, Musa As.kavmini kurtaracak, Hz.Lut As. de karını kurtarsın, Ben dağa çıkarım kurtulurum diyen oğlu Kenanı kurtarsın. İbrahim As. üç gün ağlayarak affı içinb dua ettiği babasını şefaat ederek kurtarsın...Öyle ya kimse can parçasının evladının Ebedi cehennemde yanmasını, Rabbimizin çetin azabı ile cezalanmasını istemez, bu tefekkür sizce doğru mu??? Eee gittik hepimiz aynı yere sonuçta aramızda ki fark ne?? hristiyan cennette,yahudiler cennette, müslümanlar cennette, İbrahim As. nin putperest babası Azer cennette, Efendimiz in amcası insanlık tarihinin en, en, en kafiri Ebu lehep hepimiz aynı yerdeyiz.....???? ALLAH yalan mı söylüyor Tövbe tövbeee insanı günaha sokma kardeşim." HEPİNİZ ELLERİNİZİN YAPTIKLARI İLE HESABA ÇEKİLECEKSİNİZ ." Dahasını söyleyim mi? ilk olarak peygamberler hesaba çekilecek.çünkü onlarda kul. işte bizi hristiyanlardan ayıran en hassas,en belirgin, kesin olarak biz müminleri ayıran en kesin çizgi bu. Peygamber şefaati ile bizi kurtaracak dedimi , diğerlerinden farkımız kalmıyor. Senin cemaatin,benim, mezhebim, onlarında katoliği ,protestanı,ortadoksu...." ALLAH İNDİNDE DİN BİRDİR" " O GÜN İSLAMDAN BAŞKA HİÇBİR DİN KABUL EDİLMEYECEKTİR", " BUGÜN DİNİNİZİ KEMALE ERDİRDİM, ONDA EKSİK BİRŞEY BIRAKMADIM, SİZİN İÇİN DİN OLARAK İSLAMI BEĞENDİM." Ayetleri ile çelişme kardeşim.... Haa son olarak bir sözün içimi çok yaktı. bari sen yanma...Peygamberi itibarsızlaştırma çabası derken. Efendimizin makmını RABBİMİZ vermişken, Kuran Ahlakı ile ahlaklanmış olarak Kur'an Layıkı ile övmüşken, onu itibarsızlaştırmaya kimsenin gücü yetmez için rahat olsun...Ancaakk bunu yaparken de ölçüyü nasıl koyacağına da dikkat etmezsen, "Meryem oğlu isayı kendilerine rab edindiler" ayetinin de iyi anlamak gerek.. Peygamber sevgisinde ölçüyü aştımı, İsa As. nin kavmi gibi bir anda gayri müslim olup çıkarsın, Ben peygamberi çok seviyodum derken birde bakmışın cehennem halkından oluver mişin...Sahi bu arada Hristiyanlarla, İseviler arasındaki farkın ne olduğunu biliyor musun? İşte Onlarla islam ümmeti arasındaki fark da bu. Eğer gerçekten İsevi değil, Hristiyansan sorun yok; Eğer gerçekten Musevi değil yahudi isen yine sorun yok, Eğer gerçekten Muhammedi değil Mümin müslümansan yine sorun yok.Çünkü Tek Din İSLAM dır. İSLAM demek TESLİM OLMAK demektir.Neye ALLAH' a ve Vahyine Vahyi getiren kim Cebrail,kime veriyo Peygambere. Peygamber ne Diyo " Bana Uyun ve Alemlerin Tek sahibi ALLAH'a İman edin. Tüm peygamberler bunu söylediler. Ama ALLAH'a teslim olmak kolay olmuyor. "LA İLAHE İLLALLAH" demekle iş bitmiyo, cennet çantada değil, sorumlulukları, görevleri,ibadetleri var,cimriler için Zekarı var, tembeller için namaz var, hac var, aç gözlüler için Oruç var. Haset edenler için cömertlik ve yardımlaşmak var, Nefse zor gelen tüm işler yani... Haa bunun bir kolayı olmalı yaaa .. Napalııım? Buldumm. Peygamberi ALLAH çok sever, peygamberin eteğine yapışalım, o kurtarır... Tüh ya bizde de hiç şans yok Peygamberlerin hepsi de ölmüş, olsuun onunda kolatı Peygamberin soyu vaarr, evliyaullah var, üstadlar varr, hazretler vaaarr...şeyler,şıklar var. Zaten Hepimiz temiz kalpliyiz canım, korkmayın Sonuçta ALLAH'ın Cenneti hepimize yeter . Hepimizi de birileri gelir kurtarır. :) )))...Dostum Şeytan en çok ne ile aldatıyo biliyo muşun, " ALLAH sonsuz Merahamet Sahibidir" ayetini bilir misin. işte o ayetle... Anlıyon mu yap bir kere bir kereden bişey olmaz, tövbe edersin, bir daha yapmazsın, ALLAH onu boşuna mı yarattı ,ALLAH'ın nimeti...ALLAH Dilemedikten sonra Hiç kimse kimseye hiçbir fayda veremeyecek....Rabbim Hidayetinizi Artırsın. Rabbim inanıp iman ettikten sonra doğru bildiğimiz yanlışlarla ayağımızı kaydırmasın. Tek Hüküm ALLAH'ın dır. ALLAH 'a Emanet Ol.

KAFİRLERE ŞEFAAT YOKTUR!

KAFİRLERE ŞEFAAT YOKTUR! Kafirlere kesinlikle şefaat yoktur. Şefaatin ilk ve en önemli şartı imandır. Şuara Suresinde puta tapan kafirlerin ahiretteki çaresizlikleri anlatılırken şöyle dediklerini Mevla Teala haber veriyor: “Artık bizim için hiçbir yardımcı ve yakın bir dost yoktur”(Şuara 100-101) Müdessir suresinde de bu durum şöyle bildiriliyor: “Sizi sekar’a sokan şey nedir? Dediler ki, Biz namaz kılanlardan değildik! Yoksulu da yedirmezdik. (Allah’ın ayetlerini inkara) girişenlerle birlikte biz de dalmaktaydık. Ceza günün de yalan saymaktaydık. Ta ki o kesin gerçek bize geldi! Artık şefaatçilerin şefaati fayda vermeyecektir.”(Müdessir 42-48) Bu Ayeti Kerimelerden de anlaşıldığı üzere ahireti inkar eden kafirlere şefaat fayda vermeyecektir. Ayrıca ayette: “şefaatçilerin şefaati” ifadesi şefaatçilerin olduğuna ancak etseler bile fayda vermeyeceğine işaret eder. ALLAH’IN İZNİ! Yine Bakara suresinde “Ey iman edenler” diye başlayan 254. Ayeti kerimesinde “ne bir dostluk ne de bir şefaat vardır” buyurmaktadır. Ancak bu ayete de, “şefaat yok” diye mana veremezsiniz, “Allah’ın izni olmaksızın” şefaat yoktur manası verebilirsiniz. Aksi takdirde diğer ayet-i Kerimeler ile çelişirsiniz. Kur’an’da ise çelişki yoktur. Bakınız hemen peşinden gelen Ayete’l Kürsi’de Mevla Teala: “O’nun izni olmadan şefaat edecek olan kimdir?” buyurmaktadır. Günde 5 vakit namazın ardından okuduğumuz bu ayeti kerime, ahirette şefaatin var olduğuna delildir. Çünkü bir şeyin izne bağlanmış olması, izin verilmesi halinde o şeyin mümkün olduğunu gösterir. Yine aynı manayı teyit eden başka bir ayeti kerime de: “O’nun izni olmadıktan sonra hiçbir şefaatçi şefaat edemez.” (Yunus 3) Başka bir ayette: “Rahman’ın huzurunda söz almış olanlar dışında hiç kimse şefaat edemeyecektir.” (Meryem 87) Başka bir ayette: “O gün, Rahman’ın şefaat izni verip sözünden razı olduğu kimselerden başkasının şefaati fayda vermez.” (Taha 109) Başka bir ayette ise şefaat edenlerin hali açıklanmıştır: “Onlar Allah’ın razı olduklarından başkasına şefaat etmezler.” (Enbiya 28) Gördüğünüz gibi ayetler açık ve nettir. Kur’an-ı Kerimi bir bütün olarak ele aldığımızda inkarcılara tutunacak dal kalmamaktadır.

neden şefaat konusunda ilgili

neden şefaat konusunda ilgili tüm ayetleri bağlamıyla okuyup anlamaya çalışmıyoruz.(kimsenin kimse yerine bir şey ödemeyeceği,kimseden fidye kabül edilemiyeceği,şefaatin hiç kimseye yarar sağlamayacağı ve onların hiç bir yardım görmeyecekleri o günden korkun.(Bakara 123), ''ve korkun o günden ki;hiç bir benlik bir başka benliğin her hangi bir şeyi için karşılık ödemez.hiç bir benlikten şefaat kabül edilmez.fidye alınmaz.(Bakara 48), ''Yoksa Allah tan başka şefaatçiler mi edindiler.''(zümer 43), ''Alış-verişin dostluğun, şefaatin olmadığı o gün...''(Bakara 254) ''O'nun huzurunda bizzat O'nun izni olmadıkça, kim şefaat edebilir?....''(Bakara 255),''De ki:Şefaat, tümden ve sadece Allah' ın dır....''(Zümer 44),Rad40,Enbiya47,Enam 107,Maide92,Mü minun102,Yunus15,Hakka43-46,Zilzal 7,infitar19,Yasin154,araf,Karia,fatiha daha fazla ayetleri anlayarak okuduğumuzda...Şefaatin Allah a ait olduğu,sünnetullah ın mutlak adaletin,takdirin değişmeyeceği,Allh ın affı dışında insanların yaptıklarının karşılığını göreceği,imtiyaz tanınmayacağı,bazı aayetlerde ki şefaat manasının dünyada insanları doğru yola yöneltenler yönlerinden anlamı taşıdığı,şefaatçilerin özellikleri adresinin verilmediği anlaşılmaktadır.hadis kaynaklarında büyük günahların da şefaatle bağışlanabileceği ifade edilir oysa şirk ölmeden tevbe edilmedikçe af olunmayacağı Allah ın vaadidir.Adam öldürmede kul hakkı mevzu bahistir.

Sizin de atıfta bulunduğunuz

Sizin de atıfta bulunduğunuz "'O'nun huzurunda bizzat O'NUN İZNİ olmadıkça, kim şefaat edebilir?....''(Bakara 255) ayetinde de ifade edildiği, şefaat ancak Allah'ın yetkisindedir. Hadislerde bildirilen kulların şefaat talepleri de yine Allah'ın bağışlamasını dilemelerinden ibarettir. Yoksa şefaati, Allah'ın yerine -haşa- bağışlama hakları olduğu gibi yorumlanmak mutlak hatadır, kasdi ifade ediliyorsa şirktir.

"Şefaat hadisleri, İslam

"Şefaat hadisleri, İslam ümmetini ümitsizlikten kurtaran ve hakikaten tahakkuk edecek bir gerçeğin ifadesidir." diyorsunuz. Ümit konusunda aşağıdaki ayetleri iyi anlamak gerekir... 15/56; 39/53; 4/120 Ayrıca; Hıristiyanlar, din günü isanın kendilerine yardım edeceği, kendilerini kurtaracağına inanmaktadırlar. Allahtan başkasından yardım beklemektedirler. Bu tamamen tevhid inancına terstir. Şefaat konusunda da müslümanlar aynı hataya düşmektedirler.

Şefaat hakkını Allah

Şefaat hakkını Allah verecektir elbette, hakka şahit olanlara. Ancak bu kimseleri öncelikle Allah'ın affetmesi gerektiği ile ilgili pek çok ayet vardır. O sebeple "Sizin tek şefaatçiniz Allah'tır" diyor ayette. “Sizin için O'ndan başka ne bir dost vardır, ne de bir şefaatçi! Artık düşünmeyecek misiniz?” Secde/4 "Tüm şefaat hakkı yalnız Allah'a aittir." Zümer/44 Yani eğer affederse verecek... O yüzden şefaati bir nevi kurtarıcılık olarak zannetmek, Kuran ayetlerini anlayamamaktan ileri gelir. Anlayarak okursak, öyle düşünüyoruz demeye gerek kalmaz. Allah öyle diyor deriz. "O halde sen, benim tehdidimden korkanlara bu Kur'ân ile öğüt ver." Kaf/45